دسته بندی نشده

برنج ندا چیست؟

برنج ندا نیز همانند برنج‌های خزر ، فجر و غیره از جمله برنج های پر محصول است که در ادامه به بررسی تفصیلی این برنج می‌پردازیم و به سوالات شما در این باره پاسخ خواهیم داد.

برنج ندا چیست؟
برنج ندا یکی از انواع برنج های پر محصول است که برخی در بازاربه آن شیمیری ‏ نیز می گویند.
تحقیقات درباره برنج ابتدا در سال ۱۳۶۴ توسط سازمان تحقیقات برنج استان مازندران شروع شده و رفته رفته در سال ۱۳۷۶ در بیش از ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های استان مازندران کاشته می‌شود. این برنج محصول تلاقی و ترکیب سه نوع برنج سنگی طارم حسن سرایی و آمل 3 می باشد که دو مورد اول از برنج های محلی برنج آمل ۳ از برنج های اصلاح شده است.
برنج به دلیل بازار بسیار مناسب و مقدار محصول بالا مورد توجه زارعین قرار گرفت

در چه استانهایی کاشته میشود؟
این برنج توسط سازمان تحقیقات برنج استان مازندران به کشاورزان استان معرفی شد و به همین دلیل بیشتر در همین استان کاشته می شود.

ویژگی و خصوصیات برنج ندا
دانه برنج ندا دارای طول حدود ۷ میلی متر و عرض آن ۱.۹۵ میلیون متر است که رقبای خود نسبتاً کوتاه تر است ولی در هنگام پخت به طول ۱۰.۵٢ میلی متر خواهد رسید.
رنگ این برنج سفید شفاف است و تا حدودی مایل به شیشه ای می باشد این برنج دارای ارزش غذایی متوسط است و برنج پخته شده‌اند و خاصیت ماندگاری خوبی بعد از پخت دارد.
شکل ظاهری این بسیار شبیه به طارم است و در خواص شیمیایی نیز شباهت وجود دارد.

ویژگی ها
شباهت بسیار برنج طارم
رسیدن هفت الی ده روز زودتر
محصول دهی بسیار مناسب حدود ۸ تن در هر هکتار.
مقاوم در برابر آفات که همین باعث کمتر استفاده شدن از سموم و در نتیجه سالم تر شدن برنج خواهد شد.
به دلیل شباهت بسیار زیاد این محصول به طارم باعث سوء استفاده تاجران برنج و ترکیب این محصول با برنج های با کیفیت و در نهایت فروش آن با قیمت بالا می شود.
قیمت برنج ندا
به دلیل اینکه این برنج از برنج های اصلاح شده و تراریخته است مناسب برای مهمانی ها نخواهد بود و میتوان در غذاهایی که برنج پایه اصلی آن نیست استفاده شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *